Jag vill ha tydligare REGLER! Fast ingen får bestämma över mig! 😠
När jag ser amerikanska filmer om farligheter av olika slag blir jag inte riktigt rädd förrän hjälten säger: ”Allt ska bli bra, jag lovar!” DÅ vet man att det är kört. För hur f-n skulle nån kunna lova det?
I dessa pandemitider innebär för mig ”den svenska modellen” att vi blir behandlade som vuxna människor som kan ta eget ansvar, efter att ha fått information av experter och ansvariga. Sammanfattningsvis ungefär:
”Detta är ett okänt virus. Ingen kan alltså veta exakt hur det kommer att bete sig. Men om vi bara håller tummarna för att det ska gå över kommer onödigt många att riskera en plågsam död. Därför agerar vi med utgångspunkt från vad vi vet om de liknande virus vi känner till. Allteftersom vi lär oss mer om detta nya kan vi justera våra råd och rekommendationer. Först i utvärderingen av pandemin kommer det att finnas facit.”
Fortsätt läsa ”Jag vill ha tydligare REGLER! Fast ingen får bestämma över mig! 😠”


Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.